Program yinyogakurser 2022

Skärmavbild-2020-05-21-kl.-18.29.13

Klasser höstterminen 2022

 

Yinyoga fortsättning

 

För dig som har grundkunskaper i yinyoga och vill gå vidare med din yinyogaträning.

 

Under höstterminen erbjuds fortsättningsklasser följande tider:

 

  • Måndagar 18.30-20.00 FULLBOKAT på plats, men det går bra att delta via zoom
  • Tisdagar 10.00-11.30

Kurserna startar vecka 34 (22 resp. 23 augusti) och pågår till och med vecka 51 (19 och 20 december), med uppehåll vecka 39, 41 och 44). Varje kurs omfattar femton kurstillfällen.

 

Det är möjligt att delta i kurserna på plats eller via zoom. Du väljer variant när du anmäler dig.

 

Kursdatum: 

måndagar 18.30-20.00, 15 gånger 22/8-19/12, med uppehåll vecka 39, 41 och 44.

tisdagar 10.00-11.30, 15 gånger 23/8-20/12, med uppehåll vecka 39, 41 och 44.

 

Kurspris: 2700:- för deltagande på plats, 2550:- för deltagande via zoom.

Nybörjarkurs

 

Här lär du dig yinyogans grunder och de vanligaste positionerna. För dig som inte har utövat yinyoga förut eller vill repetera grunderna. Kursen är öppen även för fortsättare, som då får vara beredda på noggrannare genomgångar i början av kursen.

 

Höstterminen 2022 kommer jag att ha en nybörjarkurs på fem tillfällen, med start 8 november.

Dessutom finns en förinspelad nybörjarkurs med 10 videopass à 90 minuter, där yinyogans grunder gås igenom steg för steg och du får lära dig de vanligaste positionerna. När du har gått denna nybörjarkurs kan du sedan anmäla dig till en fortsättningskurs.

Vad behövs för att delta via zoom? 

  • Du behöver en dator, en ipad eller en telefon, som du kan ansluta till internet.
  • Du behöver en lugn plats där du kan rulla ut ett underlag att ligga på.

 

Som nybörjare har du kanske inte de hjälpmedel hemma som vi använder i studion, d v s yogamatta, bolster, klossar och bälte. Det gör ingenting! Du kommer att få guidning till vad du kan använda som hjälpmedel av det du har hemma. Du behöver alltså inte en yogamatta, utan det går bra med ett annat underlag såsom en filt, ett liggunderlag eller en bäddmadrass. Istället för ett bolster går det bra att använda en stor, tjock kudde (eller flera små kuddar), en soffdyna, ett par hoprullade filtar eller ett hoprullat liggunderlag. Istället för klossar kan du använda tjocka böcker eller hoprullade filtar och istället för ett yogabälte kan du använda ett skärp, ett tjockt snöre, en lång sjal eller en filt. Som du ser går det bra att använda filtar till allt du behöver, om du inte vill leta reda på andra saker. Tydligare instruktioner till hur du kan förbereda din yinyogaplats får du när du anmäler dig.