Nybörjarkurs distans

porträtt3-768x1144
DSC_0269
61

Yinyoga på distans för nybörjare är en steg-för-steg-kurs med 10 pass för dig som behöver en grundlig introduktion till yinyoga. Du får lära dig viktiga grundpositioner och hur du använder andningen i yinyogan. Du får också veta mer om yinyogans historia och effekter. Vi börjar och avslutar de flesta pass med en kort meditation.

 

Kursen vänder sig till vem som helst som vill lära sig göra yinyoga och är ett utmärkt alternativ för dig som vill utöva yinyoga utan att behöva komma till studion. 

Jag rekommenderar den här kursen särskilt för stressade, för att komma ner i varv, och för stela, som vill bli mjukare.

Kursen omfattar: 10 videopass à 90-minuter

Kursperiod: 12 veckor

Startdatum: det datum du får dina inloggningsuppgifter

Pris: 1550 kr 

När din anmälan har inkommit får du en faktura på kursavgiften. När vi fått din betalning får du dina inloggningsuppgifter till läroplattformen.

En översikt av de tio passen

 

Passen bygger på varandra så du bör göra dem i ordningsföljd. Du kan dock göra varje pass så många gånger du vill under den tolvveckorsperiod kursen är aktiverad. 

 

Kursen ges via vår läroplattform och består av 10 förinspelade pass där jag berättar om yinyoga och ger en introduktion till dagens pass och sedan leder deltagaren genom passet. Du behöver bara följa mina instruktioner i videon.

 

Pass 1

Vad är yinyoga? Hur gör man? Grundpositioner: framåt, bakåt, vridning, höfter/säte

Fjärilen, Bakåtfjärilen, Liggande vridning, Nålsögat, Happy baby

 

Pass 2

Vad är yinyoga bra för? Grundpositioner med tillägg av sidostretch

Fjärilen, Bakåtfjärilen, Liggande vridning, Bananen, Nålsögat, Happy baby

 

Pass 3

Yinyogans ursprung. Mer om fascia. Halva positioner

Halvfjärilen, Liggande trädet, Bananen, Halv happy baby, Liggande vridning

 

Pass 4

Mer om andningen. Repetition: så här gör du, tre tips, hur ofta och hur länge? Halva positioner åt andra hållet – med start i liggande + Sfinxen + Barnet

Halv happy baby, Liggande vridning, Bananen, Halvfjärilen, Sfinxen, Magviloläge, Barnet (alt Breda barnet/Babygrodan)

 

Pass 5

Återhämtning genom yinyoga. Bolsterpass med start i liggande

Happy baby, Nålsögat, Halvmånen i sidoläge, Jungfrun, Sjögräset, Bryggan med stöd, Savasana med bolstret under knäna

 

Pass 6

Yinyogans meditativa aspekt. Bolsterpass med start i sittande

Fjärilen, Bakåtfjärilen, Halvmånen i sidoläge, Jungfrun, Sjögräset, Bryggan med stöd, Savasana med bolstret under knäna

 

Pass 7

Bolsterdans. Ett pass med mjuka övergångar, där vi tar med oss bolstret in i alla positioner.

Sjögräset, Liggande drake, Bryggan med stöd, Savasana med bolstret under knäna, Babygrodan med stöd, Jungfrun, Halvmånen i sidoläge

 

Pass 8

Få energi genom yinyoga. Bakåtböjningar: energiflöde, sympaticus, njurar+lever, utrensning

Sfinxen, Sälen, Breda barnet (Babygrodan) med sidostretch, Sidovilande katt med vridning, Nålsögat, Rådjur på rygg

 

Pass 9

Bakåtböjningar: energiflöde, sympaticus, njurar+lever, utrensning

Bakåtfjärilen, Trollsländan, Sidovilande katt med vridning, Bananen/Halvmånen i sidoläge, Nålsögat, Rådjur på rygg

 

Pass 10

Balans med yinyoga. Harmoniskt pass med start i ryggläge

Liggande vridning, Happy baby, Bananen, Sittande framåtböj, Sfinxen, Vilande svanen (alt. Nålsögat), Bryggan med stöd, Sjögräset

 

VIKTIGT: Materialet är upphovsrättsskyddat och får inte delas vidare.